fredag 3 december 2010

Morfars favorit.

Detta är allvar.


Det är en allvarlig ung dam vi har på besök, det är inget flams här minsann, när hon träffar nya människor undersöker hon dem med ögonen från tårna och upp till huvudet, mycket noggrant, utfaller besicktningen till belåtenhet så kan man få ett leende. Jag ska säga att det värmer ett gammalt nyrepat morfarshjärta när man får ett sånt leende rakt upp och ned.

Annars är här bara bra, vi kommer bra överens med våra gäster och med varandra, det enda är att jag trodde det skulle bli skönt att jag inte skulle få göra en massa saker som jag gjort tidigare, det är inte så, jag har tråkigt, sedan glömmer man av sig ibland och då blir det lite liv.

Men det är bara att köra vidare jag är i bättre form i dag än i går så det här blir nog bra.

Hans, som tycker det är tråkigt att man inte får lyfta sitt barnbarn.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Vi får väl lära henne att klättra upp på dig försiktigt. :)

Kram E. som ska passa på att sova nu när Nelly sover.