tisdag 21 december 2010

Vinter.

Snöbild.


Man kan väl knappast klaga på snödjupet? Nu skojar jag med er, det är klart att vi inte har så här mycket snö jämt över hela Norrbotten. Ni förstår, denna snö är från Stationsgatan, ihopskrapat och uppskottat i en hög mitt framför vårat köksfönster.

Men även om vi inte har så mycket snö så nog har vi snö alltid, så vi har vinter, minus femton till tjuga grader varje dag, tur att man har sitt lilla hem där man kan sitta och kura. Enligt väderspåmän och förståsigpåare så lär det bli en riktig vargavinter i år, vi får väl se, hitintills stämmer det, sedan första snön kom så har vi inte haft den minsta lilla plusgrad, som helgardering, vad jag kommer ihåg i alla fall.

Av förklariga skäl är jag inte så aktiv utomhus  nu för tiden men jag var ut på en liten promenad i går och höll på frysa öronen av mig, nu finns det säkert folk som säger "man kan ju knyta nåt om öronen som håller dom varma". Och hur töntigt ser inte det ut? Då går man väl hellre med förfrysna öron resten av vintern.

Slut på vinterfunderingar. Hans. 

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Du är såååå fåfäng!! ;)