lördag 25 december 2010

Julafton.

Glada tomtar som jag hittat på nätet.

Julafton har varit, nu är det juldagen. Tanken var att jag skulle blogga på julafton men det kom saker emellan, bland annat en jultomte. Senare på kvällen borde det varit läge att sätta sig här och skriva något spirituellt om julaftonen men jag var så erbarmeligt trött av julaftonfirandet så jag gick till sängs och sov till i dag. Jag börjar förstå att jag inte är Stålmannen längre.

Julaftonen så här i efterskott då, jo den var bra, vi tillbringade julaftonen hos Ulf och Pia i Gammelstad, det blev att stoppa i sig en massa god mat, jag för min del har inte riktigt fått tillbaka matlusten än (vilket förmodligen alla som såg mig äta protesterar mot) men faktum är att jag var mätt men magen stod inte i elva hörn, eller med andra ord jag var inte överdrivet mätt som jag brukar vara när det finns mycket och god mat, det känns faktiskt bra, jag tror jag ska försöka leva så i fortsättningen, men det skiter sig nog när jag blir helt frisk.

Tomten kom också, han var snäll och mycket rolig, han bad om hjälp att dela ut klappar, det blev så många som ställde upp så efter ett tag upptäckte vi att tomten satt sig på en stol i bakgrunden och följde julklappsutdelningen med stort intresse. Det var ju inte meningen så vi plockade bort några amatörutdelare och återinsatte Tomten igen så det blev ordning på utdelningen.

Som vanligt hade vi kommit överens om att skära ned på antalet julklappar och som vanligt såg man inte skymt av den nedskärningen. En företeelse som jag har förståelse för eftersom jag tycker det är roligare att ge bort klappar än att få.

Nu har väl jag i år på grund min tillfälliga ynklighet  inte precis bidragit till julklappsskörden.

Hans, som tror på Tomten.





Inga kommentarer: