måndag 13 december 2010

Lucia.

Söt Lucia.


Inte kom det någon Lucia till mig i morse, men vi har ju en tv och där fick vi se på lucior i parti och minut i en hel timme, efter det var jag i alla fall rätt så mätt på lucior. Det är klart om det kommit en livs levande lucia in till oss skulle det naturligtvis ha uppskattats, även efter det att jag sett mig mätt på tv-lucior.

Jag försökte med antydningar till min fru men hon hade saker att skylla på så hon kunde slingra sig undan, hur man nu tänker när man slingrar sig undan ett sånt ärofullt uppdrag. Jag tycker inte det är hållbart med "luciakronan är på vinden" det anser inte jag vara en ursäkt till att man inte är lucia utan mest dålig planering. Nästa ursäkt "jag tog inte på mig mitt fotsida vita nattlinne i går kväll" snacka om att slingra sig.

Det gick faktiskt så långt att jag själv började fundera på att ställa upp men eftersom jag är lite sjuk så tänkte jag att "tänk om jag inte orkar fullfölja hela programet", vilket fiasko. Så det blev tv i stället.

Nu ska jag gå och raka mig, sedan blir det frukost, man måste se till så man inte "changserar" alltför mycket även om man inte är i sin fulla kraft.

Hans, vid gott mod.



1 kommentar:

Elisabeth sa...

Så söt du hade varit som lucia, även om du fått sjunga vilandes i soffan. Här har vi inte ens sett lucior på TV. Men vi såg mina elever i torsdags så det har vi levt på idag.
Kram E.