onsdag 8 december 2010

Ensamma.

Ser du inte att jag äter?


Ja nu har dom åkt, vårt barn och vårt barnbarn som hälsat på hos oss sista veckan, det blev lite tyst, men så brukar det ju vara. Nelly pratar inte så mycket än men hon försöker, ett "läte" lärde jag mig att förstå, det betydde ja, hon sa det nämligen alltid när hon höll med om saker, så det var lätt, dock lite förvirrande ibland eftersom hon säger samma sak när hon menar nej! Nu har hon kommit på en fiffig grej, hon har gett jaet ett efternamn och då betyder det nej. Efternamnet är att när hon säjer ja och viftar avvärjande framför sig så betyder det nej. Skitenkelt! Så borde alla prata så blir det inte så mycket onödigt sagt.

Vi blir inte ensamma så länge, i natt ska Stefan sova hos oss, han har det lite rörigt hemma eftersom han flytter till en ny lägenhet i morgon så dom flesta prylarna ligger i flyttkartonger. Så i morgon får vi åka hem till honom och se hur han bor, jag har inte sett lägenheten än eftersom jag var sjuk när dom andra var på visning, så för mig blir det extra kul.

Nu ska jag äta middag, sedan blir det väl se på tv och sova, förhoppningsvis i tur och ordning.

Hans, bättre och bättre dag för dag.

Inga kommentarer: