lördag 1 januari 2011

Gott Nytt År.

Champagne och Chips.


Ja så har Champagnen flödat när min fru och jag skålat in det nya året, det var ingen stor fest, det brukar inte bli det när man bara är två på festen. Därmed inte sagt att det var otrivsamt, nä vi tyckte nog båda två att det var lugnt och skönt och en flaska Champagne räcker ju längre till två personer än till tio.

Jag vet inte om jag blir så upphetsad över att det blir nytt år, man har ju upplevt det rätt så många gånger, det är väl inte mer upphetsande än att man går till ICA och köper potatis. Åren är ju rätt så lika, i alla fall vet man ju inte i förväg vad som ska hända så det är ingen idé att planera allt för noggrant, jag hade i och för sig en from önskan för vår del när vi skålade in det nya året, det var att det skulle bli bättre än slutet på tjugohundratio.

Nu är det nyårsdagen tjugohundraelva, minus fjorton grader och om nu solen orkat masa sig upp en bit på himlen skulle vi nog haft solsken också, men det har vi inte.

Nu slutar jag för i dag, jag är hungrig vilket måste åtgärdas, man kan inte börja ett nytt år med att svälta.

God fortsättning, Hans.

Inga kommentarer: