söndag 23 januari 2011

Drömmen som försvann.


En utsikt.


Det är rätt så vackert i träden med all rimfrost nu för tiden.

I natt låg jag och planerade vad jag skulle blogga om i dag, trodde jag i morse, men jag kom inte på ett dugg om det när vi klivit ur sängen, jag har tänkt och tänkt men inget har dykt upp men jag har kommit på vad problemet är. Jag har inte alls legat vaken och funderat på vad jag ska blogga, det är mig helt främmande att fundera och planera sådant, jag brukar bara sätta mig vid datorn och sedan skriver jag allt (inte riktigt allt) som dyker upp i huvudet, det kanske märks.

Jag har kommit på vad som hänt, jag har naturligtvis drömt, jag har inte legat vaken på natten, det brukar jag inte eftersom jag har god sömn och inte har något minne av att jag legat vaken heller. Men när jag vaknade så var jag övertygad om att jag planerat en hel blogg, men innan jag klev ur sängen var allt borta vilket är typiskt för mina drömmar, det tycker jag är synd eftersom jag själv i alla fall tycker att jag drömmer rätt så roliga saker men jag kommer aldrig på vad det är när jag ska berätta om drömmen för min lilla fru.

Jag vaknar oftast före henne och har en dröm i huvudet som jag ligger och fnittrar åt, den ska jag berätta till min fru när hon vaknar men även om det bara tar några minuter innan hon vaknar och jag säger, "nu ska du få höra vad jag drömt" och plötsligt är det borta, jag kommer inte på nåt...allt är svart.

Så är det nog med bloggdrömmen också eftersom jag inte minns ett dugg. Visserligen har jag numera dåligt minne men några fragment brukar alltid sitta kvar.

Hans, en drömmare utan minne.

Inga kommentarer: