fredag 14 januari 2011

Frusen.

Gatubild.

Jag kände att nu skulle det vara skönt med lite frisk luft så jag tog en promenad, nog var det friskt alltid, jag hann inte långt så frös jag, och som vanligt var det näsan som var mest utsatt.
Jag beslöt att gå in på Strands Galleria och tina upp näsan. När jag gick in där såg jag att det stod "välkommen in på Strand" på deras dörrmatta, jag måste säga att det tyckte jag var vänligt att önska mig välkommen fast jag bara skulle värma näsan.

Det tog inte länge så var jag varm och gick ut igen, det förvånade mig att det var så många människor ute i kylan, har dom inget hem? Det kryllade av folk på stan och dom flesta verkade irra omkring utan mål, jag kunde då i alla fall inte komma på vart dom var på väg. Jag beslöt att inte lägga mig i och drog mig hemåt, storögt stirrande på dessa frusna människor som inte gjorde någon nytta utan bara gick åt olika håll.

Efter en kort promenad var jag hemma utan att ha en aning om varför jag egentligen gått ut.

Hans, borta bra men......

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Lika förvirrad och planlöst irrande som alla andra människor! ;)
Kram E.