lördag 8 januari 2011

Tandborsten.

Min f.d nyaste tandborste.

Efter att jag en kväll borstat tänderna i två timmar utan resultat tittade jag på tandborsten och såg att jag kunde räkna stråna på borsten på ena handens fingrar, direkt förstod jag, nu är det nyinvestering som gäller. Jag försökte tänka efter hur länge jag haft borsten men det poppade inte upp något datum, inte ens något år, jag minns att jag fick en tandborste när jag började skolan, men det kan väl inte vara den?

Nå man ska inte tänka tillbaka utan framåt, så jag gick till apoteket och köpte en ny, visst är den snygg? (Se bild) Jag blev väldigt "den vill jag ha", så jag köpte den direkt, den var så vacker, och tuff, och välformad och jag bara längtade till att jag skulle få borsta tänderna, men jag ville dra ut på känslan ett tag så jag lade den nya borsten i sin plastförpackning på tvättstället och borstade tänderna ett dygn till med den gamla utan stråiga borsten.

Sedan kom det stora ögonblicket, det uppstod direkt en del smärre problem med min nya strömlinjeformade borste. Det första var att den är så stor att jag fick vissa besvär att få in den i munnen, sedan visade sig att borsta med den där inne var ändå svårare, den stötte i överallt, borsten är så hård så jag blev rädd att jag skulle borsta bort alla plomber ur tänderna och insåg att det då skulle bli rätt så tomt där inne.

Med andra ord var den hemsk att borsta tänderna med trots sin skönhet, jag insåg snabbt att jag förmodligen gjort ett felköp men eftersom jag redan berättat för alla jag känner vilken vacker borste jag köpt kunde jag inte bara kasta bort den, dessutom hade jag redan slängt den gamla borstlösa borsten så då skulle jag vara helt utan, jag tänkte att har man tagit f-n i båtan så får man ro honom i land.

Jag har därför under stor vånda och mycket lidande borstat med den nya vackra borsten och försökt hålla rent bland tänderna ända sedan Nyårsdagen, jag har misslyckats! I går gick jag till ett annat apotek ( det finns numera fler apotek i central Luleå än mataffärer) och köpte en ny helt vanlig tandborste, inte så vacker men ändamålsenlig. Jag tycker faktiskt att jag sovit bättre i natt bara för att tänderna varit välborstade. Så trots söndertrasat tandkött är jag lycklig.

I fortsättningen ska jag inte köpa tandborste efter utseende, synd bar att man inte får provborsta innan man köper.

Hans, nyborstad.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Det var roligt! Vilket äventyr en tandborste ändå kan erbjuda!! :)

Kram E. som också gärna köper snygga tanborstar...