söndag 2 januari 2011

Början på 2011.

Julgranen på Storgatan.


För att försvara Luleå stads julgransuppsättare så lutar inte julgranen, det är jag som inte lyckats hålla kameran rakt. Bilden tog jag i förmiddags när Stefan och jag tog en promenad på stan, jag måste ju börja röra på mig innan min kropp helt stelnar till. Det var bara elva minusgrader men drog lite snålt runt tvärgatorna på Storgatan där vi promenerade.

Inte så mycket folk på stan men vi träffade i alla fall två bekanta, Rolf och Ann-Mari var också ut och rörde på sig, dom såg piggare ut än jag, men dom är väl yngre. Vi gick upp till Stadshuset men då tyckte jag att jag var nog snorig så vi vände och gick hem. Än så länge är jag i dålig form efter min operation så det är myrsteg som gäller, så fort jag försöker gå i vanlig takt så blir jag andfådd så för att slippa flåsa så drar jag ned på hastigheten. Men jag ska träna mer, det är då bara f-n att det ska vara så kallt just när jag behöver träna.

Vi kom hem i alla fall om än snoret hängde ned till knävecken, det är skönt att komma hem i värmen, ta av sig ytterkläderna och snyta sig, sedan är man som en vanlig människa igen.

Resten av dagen har jag suttit och läst en julklappsbok, "Den döende detektiven" av Leif GW Persson. Den börjar bra men jag ska recensera den här i bloggen sedan jag läst ut den.

Nu har vi käkat middag och jag är onödigt mätt, jag tror jag skulle må bättre om jag slutade äta, ett tag i alla fall, men det ska jag bestämma mig om lite senare, inte i dag.

Slut för i dag tack för i dag, Hans.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Ja, ta det lugnt är du snäll! Och snyt försiktigt!
Vi har varit på bio idag. Du kan läsa om min recension... av 3D på bloggen. Filmen var sådär tyckte vi vuxna. Jättebra tyckte Alex. Max har inte bestämt sig...

Kram E.