onsdag 12 januari 2011

Hjälm på.

Se upp!

Den här årstiden är det inte läge att gå med blicken ner i snömodden, där finns inget farligt. Nej nu kommer döden ljudlöst uppifrån, man kan använda det nästan utnötta uttrycket "som en blixt från en klar himmel" men i det här fallet stämmer det, en istapp som lossnar och ramlar ned hör man inte ett ljud från innan den landar och råkar det då vara i ditt eller mitt huvud kan det vara försent.

Jag tänkte ge några goda råd hur man överlever, titta hela tiden upp mot alla tak som du råkar gå i närheten av, det är inget bra råd, du kommer att glömma var du ska titta efter en stund, eller också dyker det upp nåt intressantare att titta på. Nästa grej att klara livhanken på är att gå mitt i gatan, men då blir du kanske överkörd, enda skillnaden då är att du hör att det kommer en bil så du vet vad som väntar. Nästa tips är att ha hjälm, alla människor har väl en hjälm hemma, har du ingen cykelhjälm så kanske du är med i hemvärnet, då har du hjälm.

Det var väl vad jag kan komma på för att överleva vintern, det säkraste är dock att stanna inne till dess att alla istappar tinat bort, det är inte så häftigt att vara ute den här årstiden så du missar inget.

Som kanske alla förstår har jag för lite att göra och då blir det att fundera på en massa ovesäntligheter, så jag är glad att jag i dag använde min hjärna till viktiga saker, för ingen vill väl ha en istapp i skallen.

Hans, i mänsklighetens tjänst!

Inga kommentarer: