söndag 30 januari 2011

Snö.

Snacka om snö!
Klicka på bilden så får ni se snö!

 

I går förmiddag stämde uttrycket "snön bara vräker ned" till hundra procent! Herre du milde vad det snöade, och just när min fru och jag bestämt oss för att ta en romantisk promenad i Luleås innerstad.

Jag går inte så fort nu för tiden så det kändes nervöst när min fru råkade komma ett par meter före och bara försvann i snöfallat, det kändes ensamt, jag var tvungen att ropa "stanna vänta på mig" till dess att jag fick henne inom synhåll igen, ja det var en spännande promenad, romantiken såg man inte mycket av men som tur var kom vi hem utan att helt tappa bort varandra.

Väl innomhus slutade snön att vräka ned och det blev riktigt hyfsat väder. På kvällen var vi på Bio och såg Änglagård 3, en småtrevlig bagatell som man mådde bra av att se men förmodligen snabbt glömmer bort.

 I övrigt minns jag inte vad vi gjorde resten av dagen, har ni tänkt på det att dagar som det inte hänt något annat än den vanliga lunken har lätt för att försvinna i glömska och liksom aldrig mer poppa upp, i alla fall är det så för mig. Om det däremot händer lite ovanliga saker som t.e.x om man skulle vinna ett nobelpris eller nåt det så skulle man nog komma ihåg det ett tag.

Nu ska vi tävla i Vetgirig, en tävling med en fråga varje dag på nätet som vi brukar tävla i varje dag, man vinner inte ett dugg men man känner en viss tillfredställelse när man kommer på rätt svar.

Hans, inte insnöad.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Lycka till i tävlingen. Vem vet, snart kanske man inför nobelpriset i vetgirig... ;)

Kram E.