onsdag 2 februari 2011

Kortklippt.

Efter frisörbesöket.


Det kanske var en onödig bildtext, ingen människa tror väl att bilden är tagen före frisörbesöket. I alla fall, jag var till frisören i går, jag måste säga att om jag anat att ett frisörbesök skulle föranleda så mycket motion så är det inte säkert det blivit av. Jag var nämligen ute på min dagliga motionsrunda när jag kände att det blev ovanligt varmt under vintermössa, jaha tänkte jag nu har jag fått feber, jag är sjuk, oj,oj hoppas jag klarar mig hem.

Det gjorde jag, men när jag kom hem tog jag av mig mössan och såg att mitt hår stod i alla väderstreck och långt var det. Detta är en lång och omständig förklaring varför jag beslutade att gå till frisören. Min frisör, alltså den jag brukar gå till håller till på Skurholmen, i vanliga fall brukar jag cykla eller åka bil dit men nu var jag liksom uppe i varv så jag gick dit, kände mig lite trött i benen när jag kom fram men tänkte att jag får vila under tiden jag blir klippt.

Det var stängt! Inte bara nu utan ända in i mars, jag kände att jag inte skulle vänta utan började promenera hem, efter ett tag kom jag på att det finns ju andra frisörer och efter ett litet irrande i stan så gick jag in i en för mig helt okänd frisersalong. Det var några kunder före mig så jag fick vänta ett tag, frisören var rätt så kort men jag tänkte att jag är ju inte så lång när jag sitter så det ska nog gå bra.

Det blev min tur, jag är nog längre än jag tror, han körde ned stolen så långt det gick, jag blev tvungen sitta bredbent så inte knäna var i vägen när han skulle klippa runt öronen. Men vad han klippte, han var snabb som en vessla, jag blev lite rädd om öronen men han rundade dem som en racerförare tar en hårnålskurva. Nästa jag tänkte var att "nu tar han allt hår, jag blir hårlös", men icke sa nicke, hips vips var det klart, jag hade hår kvar och med facit i hand måste jag säga att han hade klippt mig bra, jag tror aldrig jag varit så prydligt klippt förut och fort gick det, den frisören har fått en ny kund.

När jag promenerade hem tänkte jag på att jag har nog inte gått så mycket på en dag på tre månader, och utan att känna mig alltför trött, nu är jag frisk!

Hans, nyklippt och nöjd.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Både frisk och snygg! Inte illa!
Nu ses vi om en vecka!! :)
Kram E.