söndag 13 februari 2011

Kylslaget.

Grilltappar!


Nu är det vinter och skidan den slinter, nä det gör den inte alls det är för kallt, i dag minus tjugofyra! Även om man lätt överlever den temperaturen så är det så här, jag har inte plockat fram skidorna än, varför skulle jag då göra det när det är minus tjugofyra.

Eftersom vi har gäster söderifrån på besök så kom jag på att i dag ska vi grilla, jag har hört att det gör dom i landets södra delar stup i kvarten och man vill ju att gästerna ska känna sig hemma. Jag måste säga att det gick väl så där, hamburgarna frös fast i grillgallret så jag fick spetta lös dom, sedan försökte vi äta men det avbröts sedan ett par tänder gått av.

Hamburgarna fick fåglarna och vi åt fil istället, det var hemskt gott och våra gäster var nöjda, det visade sig att när vi började prata mat så åt inte dom heller så exklusiv mat, som vår dotter sa "är man uppfödd på filmjölk så är det svårt att ändra matvanor".

Hans, som gömt undan filén till dess vi är ensamma igen.

Inga kommentarer: