söndag 6 februari 2011

Blizzard.

Snart är vägmärkena under snön.

Min promenad gav lite extra motion i dag, det är jobbigt att gå i meterdjup snö, nu tog jag till, decimeter skulle det vara. Det snöade hela tiden och jag kom osökt att tänka på en bok som jag läst för ett antal år sedan, boken heter Blizzard och var väldigt spännande. Den handlade om när det inte slutade snöa i New York med omgivningar, vad jag minns var det ett elände med all snö, hela New York var omöjlig att färdas i om man inte hade skidor, tyvärr minns jag inte handlingen i detalj men spännande var den. Jag skulle gärna läsa den igen men har sökt här hemma och på nätet men inte hittat någon så om någon har boken så kan väl jag få låna den.

Jag tyckte som sagt var att det var jobbigt att promenera i dag, fjorton grader kallt, en visserligen svag vind men det drog kallt mellan husen på Storgatan och dessutom vräkte snön ned, men vitt blev det så vitt jag kunde se.

Nu är jag lyckligt hemma och lycklig över det så några mer strapatser blir det inte i dag.

Hans, inte så insnöad som det ser ut.

Inga kommentarer: