tisdag 15 februari 2011

Jag har en plan.

Vårt yngsta barnbarn.


I dag inräknat är det bara tre dagar kvar innan vår dotter och två barnbarn åker tillbaka söderut, tiden går lite för fort ibland.

Min plan går ut på att när dom andra åker iväg så ska Nelly stanna hos oss i första hand två veckor, går det bra och vi kommer bra överens så har jag planerat att hon får stanna till påsk i alla fall. Jag tror inte att hon själv kommer att protestera eftersom jag tycker att vi är sams för det mesta. Det kommer inte att bli några problem med maten heller eftersom hon är väldigt matfrisk och verkar äta vad som helst och det har vi gott om.

Under tiden hon är här kommer vi att bearbeta henne så att hon efter vistelsen här är helt övertygad om att den bästa plats på jorden är hos oss i Luleå så att även om vi till och från skickar hem henne till sina föräldrar och syskon så kommer hon alltid att längta tillbaka hit, förmodligen kanske även smita ut och försöka ta flyget tillbaka.

Resten av tiden dom är här så kommer jag att klura på hur jag ska lura iväg hennes mor och storebror så att dom "glömmer" henne. Jag tycker förövrigt att hon verkar må bra av luftombyte, även om vi har lite kallt, i dag minus 29 grader så är hon just nu frimodigt ute på stan med sin ömma moder.

Hans, som planerar vidare.

Inga kommentarer: