lördag 5 februari 2011

Isängel.

En ängel i Stadsparken.


Nu har vi en ängel av is i Stadsparken, den är tillverkad av äkta Norrbottnisk havsis, eventuellt lite bräckt eftersom den mäktiga Lule älv rinner ut i närheten av det ställe som ängeln har växt fram. Bry er inte om det jag skrev nyss, det är bara svammel, jag har ingen aning om var isen till ängeln växt fram men jag tyckte det lät förtroendegivande och lite romantiskt.

Jag har tagit en rätt så lång promenad i dag, ja jag har inte irrat omkring i blindo jag hade ett ärende till Norra Strandgatan och bara att ta sig dit är en bra bit, om man då som jag går med raska steg som om jag har bråttom, vilket jag inte har, så känns det i bakbenen, och det är meningen eftersom jag håller på att träna upp min kondition.

Resten av dagen har varit träningsobefintlig, med andra ord har jag inte rört mig många knop efter promenaden, vilket inte betyder att jag blev orkeslös efter den utan snarare att jag varit otroligt lat.

Nu kommer jag inte på nåt att skriva så ha en bra kväll.

Tack för mig, Hans.




3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Så fin ängel!! En sån vill jag ha!
Kram E.

Hansinga sa...

Vi kan sno den någon natt så får du ta med den hem.
Kram, pappa.

edengrand sa...

Ängeln är ett resultat av att vi är två mammor till cancersjuka barn som gör änglar till förmån för cancersjuka barn. Man kan se på vår blogg http://anglar64.blogspot.com
Ha det fint!
Annette & Karin