fredag 11 februari 2011

Väntat besök.

Barn och barnbarn kliver av flyget.


Nu har vi fått ett efterlängtat besök bestående av vårt yngsta barn tillsammans med vårt yngsta barnbarn, det finns även ett till barnbarn med, som av någon konstig anledning lyckats komma utanför bilden trots att han är nästan två meter lång.

Jag gillar inte att han förmodligen redan till sommaren är längre än vad jag är, eftersom jag är familjens överhuvud så borde jag också få vara längst, jag är ju redan klokast, starkast och vackrast men vill vara allt. Jag har hört att man kan mata ungdomar med något så dom stannar av i växten men kommer inte på vad det var, någon som vet? Hör av er.

Det är inget fel på den avlånga unga mannen, inte på modern heller men när Nelly som hon håller i sin famn tittar på en och skickar ut ett leende så får dom nog finna sig i att komma lite i bakgrunden. Nu tror jag inte dom lider av det eftersom den ungen är lika populär hos dom som hos oss, men där skulle man verkligen behöva det där stopp att växamedlet för det är en underbar ålder hon är i just nu.

Summan av kardemumman är att det är trevligt med långväga besök och det kanske livar upp ett par gamlingar så dom lever lite längre, om det nu är något som resten av mänskligheten bryr sig om.

Hans, som trivs just nu.

Inga kommentarer: