lördag 26 februari 2011

Promenad.

Mycket folk på isen.


Än är jag inte död sa Janne Vängman, jag förstår att en del funderat, men jag har bara varit lite lat, vilket är anledningen till att jag inte skrivit på ett tag. Sedan sist jag hörde av mig har jag hunnit vara ut och slagit runt med några före detta arbetskompisar, det var på onsdag kväll, vi var sex stycken och vi åt och drack öl några timmar, naturligtvis pratade vi en del allvar och en massa strunt.

Torsdag och fredag minns jag inte vad jag gjorde, det är så nu för tiden, i dag lördag har min fru och jag promenerat runt Luleå. Vi började hemma, gick mot norra hamn, runt udden, och kom så småningom till södra hamn och sedan raka vägen hem. Det är en bra bit, men det var skönt i det väder vi har nu, solen sken och det var en minusgrad, kan det vara bättre? Jag föreslog att vi skulle ta av oss på överkroppen för att öka D-vitaminintaget men min fru var rädd att hon skulle börja frysa om tuttarna så det förslaget föll direkt.

Det känns bra att man kan gå ut utan att frysa näsan av sig så i morgon ska vi ut igen, och nästa dag, och nästa. Jag om någon behöver motion men det är svårt inne, man måste ut , dels för att det känns bättre, dels för att det blir större svängrum.

Hans,som tror att vad det gäller vädret blir det bara bättre.

Inga kommentarer: