tisdag 1 mars 2011

Mobilen.

En upp och nedvänd mobiltelefon.


Jag har gjort en investering för framtiden, nämligen köpt en ny mobiltelefon. Det var länge sen sist, jag vet inte hur gammal den jag använt till nu är, men den funkar än så varför köper jag en ny? Jag har länge tyckt att dom ser så läckra ut dom som andra går omkring och pickar på, speciellt ungdomar verkar leva sitt liv genom mobilen, dom sitter helt försjunken i den borta från allt som händer runt omkring.

Den telefon som jag hitintills använt har det bara gått att ringa med! Det är väl i och för sig tanken med en telefon att den ska ringas med, men bara ringa, jag har förstått att jag är ute, långt långt ute. Så nu har jag kommit till skott, jag har en ny telefon i min ägo, det första jag upptäckte är att den på grund av formen, den släta ytan och mina stora hårdhudade händer är hal som en ål, jag har redan tappat den ett antal gånger men som tur är inte i toaletten eller några andra svåråtkomliga ställen.

Den har pekskärm, det är ju inne har jag förstått, men var jag än tar på den händer det nåt, det finns knappar på sidorna också så varje gång jag ska ta den i min hand fotar jag mig själv eller någon annan. Så nu läser jag bruksanvisningen och pickar på knappar och pekskärm så gott jag kan, jag har redan insett att den hastighet som jag beundrat hos en del på stan när det gäller pickandet kommer jag aldrig att uppnå.

Nu är det ju så att med ålderns rätt har jag insett att det inte bara är när jag pickar på en mobiltelefon som jag inte kommer upp i samma hastighet som många yngre har men det får jag väl leva med.

Hans, som pickar vidare.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Den var läcker!
Kram E.