måndag 21 mars 2011

Sol.

Snöstorm?


Klockan sju i morse hörde jag väderleksrapporten, enligt den skulle vi ha snöstorm med drivis. Det måste jag kolla upp, det verkar spännande tänkte jag, på med kläderna och ut i naturen.

När jag kom ut möttes jag av en sol som strålade som om den vunnit högsta vinsten på lotto, det fanns inte tillstymmelse till snöstorm, några plusgrader, vindstilla och sol som sagt var. Jag gick en sväng och hånade väderlekstjänsten, inte verbalt utan inne i huvudet alldeles för mig själv, men jag var inte nådig, var köper dom sina prognoser ifrån! Det finns ju inte det minsta tecken på snö över huvud taget, inte ens några moln, bara sol.

Jag fortsatte min promenad, efter en halvtimme upptäckte jag att solen var lite svagare och när jag tittade upp såg jag att den tidigare klarblå himmlen nu började fyllas av så kallade slöjmoln, efter en halv timma till var det helmulet.

Nu är jag hemma och det ser ut som om det aldrig mer ska bli en blå himmel, få se om det inte snart börjar snöa. Man får verkligen säga att väderlekstjänsten vet vad dom pratar om, dom är verkligen duktiga, om folk bara lärde sig att lita på dom så skulle livet bli betydligt lättare.

Hans, som vänder kappan efter vinden.

Inga kommentarer: