söndag 6 mars 2011

Äckligt.

Hundskit?


Nu ska jag ondgöra mig över hundägare som låter sina hundar bajsonera överallt, visst är det äckligt? Skulle det sedan vara så att man råkar trampa i en sån hög så blir det dubbeläckligt, det är ju lite svårt i ett sådant här fall avgöra om det är hunden eller husse som producerat högen vilket gör det hela tredubbelt äckligt.

Vad jag vet så är det lag på att man ska ta upp efter sin hund vilket man märker på det att när gångstigen eller gatan går i sådan terräng att folk i närheten kan se vad som sker på densamma så är det rätt så glest med bajshögarna men i lite mer insynsskyddade sträckor ökar dom äckliga högarna rätt så mycket.

Jag har tänkt att jag ska bli den hemliga hämnaren som smyger omkring på och i närheten av gångvägarna runt Luleå och när jag ser någon som låter sin hund göra sina behov och sedan gå vidare utan att ta upp efter den så kommer jag att rycka in, jag tar upp skiten följer efter hund och husse eller matte till deras hem och sedan lägger jag bajshögen i deras brevlåda! Kul va?
Om dom sedan har brevinkast i dörren skulle min lycka vara fullständig, jag undrar hur många det är som inte förstår den piken.

Hans, som snart ska gå ut i det flödande solskenet.

Inga kommentarer: