torsdag 17 mars 2011

Politik.

Ett paprikapaket.


Jag läste en sak som jag först tyckte var väldigt roligt i måndagens tidning, det var Norrbottens Kurirens som jag har förstått politiska redaktör som skriver ledaren i tidningen som var rolig, bara en sån sak. Han verkar inte så rolig minsann, men nu skrev han om den rödgröngula oppositionen eller som han kallade det "paprikapaketet".

I mina blå ögon var det riktigt roligt till dess att jag tänkte till, vadå rödgröngula? Vilket parti är gult? Jag är inte så otroligt politiskt utbildad men ett gult parti borde man ha hört talas om, när jag tänkte till så blev det ju bara ett misslyckat högerpolitiskt skämt som inte hade någon förankring i verkligheten.

Nu har utrycket "paprikapaketet" verkat fastna hos Norrbottens Kurirens ledarskribent, så vad jag förstår så måste vi döpa något parti till det gula partiet. Jag personligen tycker att det vore okul (lulemål) om det inte går att fortsätta använda ett så roligt ord bara för att det inte finns något gult parti. Kan inte kommunisterna börja kalla sig det gula partiet, att vara röd är ju så utnött.

Nu har jag för första gången i denna blogg skrivit om politik, det kommer nog att bli länge till nästa gång, så klipp gärna ut detta inlägg och spara det under huvudkudden.

Hans, politskt mycket korkad.


Inga kommentarer: