onsdag 9 mars 2011

Is.

Isväg mot Gråsjälören.


På söndag tog vi en promenad till Gråsjälören som ligger ett par kilometer ut från Södra Hamn. Det var ett fantastiskt fint väder, speciellt när vi gick ut för då hade vi solen framifrån och vinden bakifrån, hem var det naturligtvis tvärtom, men det gick bra det också.

Det är ett populärt initiativ som kommunen tagit när dom började ploga vägar på isen, som synes är det många som åker skridskor och spark men man har ju också tänkt på oss som ingen spark har och börjar bli för klantiga för skridskor så därför har man gjort liksom en trottoar på varje sida, där är det lätt att gå utan att halka.

Vi var snabbt ute på Gråsjälören där det fanns mycket folk som solade och åt, många hade matsäck med sig, dock inte vi, man sålde varmkorv i en kiosk men när jag tänkte köpa så upptäckte jag att jag glömt alla mina pengar hemma men som tur var sa min fru att nu ska jag bjuda på en korv, hon hade alla sina pengar med sig så korv blev det. Sedan gick vi hem.

Hans, som börjar bli hungrig igen.


Inga kommentarer: