torsdag 3 mars 2011

Bok.

Så ser den ut.


Den sjätte februari i år skrev jag lite i bloggen om en bok som jag minns från min ungdom (ungdom i förhållande till i dag, alltså inte så ung) en bok som jag inte hittade igen, nu har min fru hittat den och det utan att ens söka efter den, det är väl vårt sökande efter saker i ett nötskal.

I alla fall kände jag att jag måste läsa den igen för att se om det jag tyckte var spännande då fortfarande är det, jo för all del den är rätt så spännande. Som jag skrev då så handlar det om ett snöfall som började lite oskyldigt i nordöstra USA och utvecklade sig till en rasande snöstorm som efter några dagar omöjliggjorde all trafik om man inte har snöskoter eller andra snöfordon. Även gående hade stora problem, till och med med skidor var det svårt men då mest beroende på stormen.

I boken är det invävt lite spioneri, hemlighetsmakeri, mord och annat småtrevligt. Jag har ca tjugofem sidor kvar att läsa just nu så jag kan tyvärr inte avslöja slutet så om någon vill veta det så får han läsa boken själv.

Hans, som nu ska ut i det härliga solskenet vi har i dag.

Inga kommentarer: