måndag 17 december 2012

Norrbottens museum

Norrbottens museum

Nu har vi varit kulturella....igen, det är inte klokt vad vi insuper kultureliteter, kulturen löper som en röd tråd genom våra liv, den här gången var insupningen på Norrbottens museum som vi besökte för några dagar sedan.

Anledningen till att vi trotsade decemberkölden och promenerade iväg till museet var att jag läst att det kommit ut en ny fotobok om Luleå och att den kunde beundras och eventuellt inköpas på museet.

Det blev inga affärer, jag gillade inte boken, inte priset på den heller, jag tog beslutet att för dom pengarna kan jag istället köpa en julklapp till min fru, det har hon minsann gjort sig förtjänt av. Min fru höll med om att det var ett vettigt beslut och jag såg på hennes tindrande ögon att hon med spänning såg fram emot julklappen.

Nu har jag inte tid att blogga mer, vi ska till Storheden och handla julmat och annat som vi behöver. Slut för idag.

Hans, som har många järn i elden. (Vilken eld?)

Inga kommentarer: