söndag 23 december 2012

Vakna.

Tomten sover!
 
 
Dags att vakna nu tomten, du har mycket jobb som väntar. Tomtegumman har vaknat och sitter och gäspar medan tomten verkar sova djupt.
 
Jag måste berätta om det här paret, för kanske tjugo år sedan köpte jag tomtegumman i Stockholm. Efter ytterligare något år övertalade jag vår dotter som är duktig med händerna och konstnärlig att modellera en gubbe till gumman. Den gubben ser ut enligt bilden. Jag hade lite svårt med placeringen men eftersom dom är spritt nakna så kom jag på att jag skulle snickra en säng till paret, min fru har sytt sängkläderna.
 
Efter det har dom firat jul med oss, gubben sover hela tiden och hans fru  gäspar, därför är det en lämplig placering som dom nu visas upp i. Gumman kan naturligtvis ligga i sängen och gäspa men att gubben skulle stå upp i all sin nakna prakt går ju inte, jag vill inte att bloggen ska bli barnförbjuden, dessutom skulle det väcka ett visst mått av avundsjuka hos dom herrar som eventuellt läser bloggen eftersom gubben är rätt så välutrustad, i förhållande till storleken vill säga.
 
Hans, som tycker att sängen blev rejäl.
 


Inga kommentarer: