lördag 28 november 2009

Adventförberedelser.

Lampor på altanen.

I dag har jag skruvat upp 180 lampor i altantaket, sedan har jag kopplat in alla så nu lyser dom. Nä jag driver med er det är naturligtvis ett ljusnät med 180 lampor som jag hänger upp på fyra krokar, en i varje hörn, krokar som jag nu använt för samma ändamål ett antal år, jag vet inte hur länge.

Men första året jag använde arrangemanget och tänt belysningen gick jag ut för att beundra det hela från utsidan, då kom det förbi en man som stannade och beundrade det hela med mig, han tyckte det var fantastiskt tjusigt men mest beundrade han mig för att jag lagt ned så mycket arbete på det hela därför att han trodde på fullt allvar att jag verkligen gjort som jag i början försökte slå i er, han kunde förstå att jag skruvat fast 180 lampor i taket men koppla in alla.... vilket jobb tyckte han och jag höll med.

Det har inte regnat i dag! Kors i taket. Stefan och jag tog en promenad runt Gültzaudden, det var skönt väder och rätt så fridfullt förutom att Stefan surrar rätt så mycket men om man inte lyssnar går det bra. Vi fotograferade flitigt båda två och fick till några fina bilder, som jag inte visar idag.

En fridfull dag som inte varit allt för arbetsbetungande, sedan vi kommit hem gick vi och badade bastu, skönt. Senare har min fru plockat fram adventstakar och placerat ut dom på lämpliga platser så nu är det bara att tända dom. Vad jag förstår återstår det bara lite TV och sedan natti, natti. I morgon är det julskyltning, tiden rusar mot jul vilket jag tycker är bra för då kommer Tomten!

Hans, i väntans tider.

Inga kommentarer: