onsdag 18 november 2009

Tråkig plats.

Frusen Stormhatt.

Jag tog en sväng ut till kolonilotten, där är inte så kul nu som det är på sommaren, vi har inte rensat bort växterna som frusit eller vissnat ned, det är jag som alltid hävdat att det ska man inte göra med några flummiga argument som att det är bra för fåglarn, att växterna ska fröa av sig på plats vilket inte min fru trott ett dugg på, med all rätt (jag är lat på hösten), hon vill rensa rent så det ser snyggt ut i trädgårdsland och blombänkar. Men i höstas såg vi ett trädgårdsprogram i TV där man sa att "rensa inte bort vissna växter på hösten det är mycket bättre att göra det på våren", halleluja jag har rätt, har alltid haft rätt och kommer i fortsättningen att ha rätt även om det var olika argument hos mig och i TV.

När jag nu kom dit och klev ur bilen möttes jag av en bedövande tystnad, det fanns inte en människa där, vädret var grått och disigt så inte en fågel var i farten, med andra ord rätt så dött. När man sedan tittade sig omkring så såg man bara vissna växter. Det är positivare komma dit i juli så det blir inte att vi åker dit för ro skull den här årstiden däremot vill vi kolla någon gång då och då att allt är okej.

Jag såg lite spår efter råddjur, dom har käkat upp en del av jordgubbsplantorna men vårt största äppelträd som jag är mest rädd om hade dom bara trampat runt om, kanske beroende att jag sprutat det med råddjursskrämmningsmedel som verkar fungera.

I dag fyller Stefan år, han leve: Hurra, hurra, hurra, hurra. I kväll ska vi hem till honom och gratulera, det blir att käka tårta det vet jag eftersom vi har med en sådan.

Hans, som gillar tårta.

Inga kommentarer: