söndag 4 april 2010

Återfall.

Snödriva.

Återfallet består i att jag återigen skriver om snö, jag lovade för några veckor sedan att det var sista bloggen jag nämnde ordet snö, i alla fall fram till nästa vinter. Men det sket sig som mera ordfattiga personer brukar säga, jag visste inte då att vi skulle få en halv meter till av vit finkornig snö.

Snödrivan utanför vår altan är enorm, vi ser inte längre ut när vi sitter i soffan! Å andra sidan ser dom på utsidan inte oss heller så nu kan vi bära oss åt hur vi vill utan att skämma ut oss. Det är klart vi är inte helt isolerade, om vi reser oss upp så ser i vart fall jag personer som passerar på gatan, min fru som är något kortare får nöja sig med att hon ser typ basketspelare.

Jag har ett problem med  bloggen och undrar om det finns någon som kan ge goda råd, jag kan inte vänsterjustera texten vilket stör mitt ordningssinne något alldeles kopiöst. Det började när det blev förändringar i teckenraden som finns över där man skriver, tidigare låg vänster, centrera och högerjustering på rad, nu ligger dom under en gemensam knapp som man klickar på för att få fram dom och så långt går det bra men det är bara centrera som funkar, ja det funkar inte heller för det blir alltid centrera även fast jag inte gjort något. Är det jag som inte fattar? Vad gör jag? Hjälp mig någon!

Hans, på dåligt humör när det inte funkar.




1 kommentar:

Elisabeth sa...

Jag förstår inte!! Har inte varit med om det problemet själv. Jag väljer ju ibland att centrera texten och då kan jag alltid få den till vänster igen när jag vill... Låter skumt.

Så... det var den hjälpen jag hade att komma med! Sorry! :(

Kram E.