torsdag 22 april 2010

Rivning.

Fritz Olssons rivs.

Ja nu har den börjat, rivningen av Fritz Olssons Affär, det känns lite konstigt, den har ju alltid funnits, inte alltid bland annat Jesus kom före, men drygt hundra år i alla fall.

Jag är inte så väldigt upprörd, dom har fått en ny lokal i Ebeneser och enligt mig så är det en bättre lokal. Ebeneser är en gammal kyrka så det blir roligt att se om det påverkar guldpriserna, dom kanske inte har mage att ta hur mycket som helst för varorna i denna gudeliga miljö.

Jag kommer att följa rivningarna och meddela när allt är bortrensat så ni behöver inte gå dit, det är faktiskt nog många som står där och gapar. Jag menar inte att dom är högjudda utan precis vad det står, dom gapar, vad det beror på vet inte jag men jag har en teori, eftersom rivningarna inte är nere på gatunivå än så står alla med huvudena lite bakåtlutande och då är det kanske lätt att hakan faller ned. Efter att ha upptäckt detta fenomen bet jag själv ihop tänderna så ingen kan säga att jag stod där och gapade.

För övrigt har vi ett bra vårväder med sol nästan hela dagarna så det känns skönt när man tittar ut, det är inte lika skönt när man förflyttar sig till utsidan av huset, vinden är inte varm.

Hans, som väntar på en ny galleria.

Inga kommentarer: