måndag 12 april 2010

Vårsol.

Granne.


I går söndag såg man redan när man steg upp att det skulle bli en fantastiskt fin dag, vad vädret beträffar alltså som ju är en sak som man inte kan styra över, resten var upp till en själv.

Vi beslöt ta med fika och åka ut till kolonilotten, sagt och gjort, vi fördelade arbetet så att vi snabbt skulle komma iväg, jag plockade fram en ryggsäck så vi skulle ha något att bära allt som skulle med. Det tyckte jag var en bra prioritering, min fru satte igång att göra mackor och koka mjölkchoklad, under tiden ställde jag fram skorna som jag skulle ha på mig, sedan fick jag vänta rätt så länge innan matsäcken var klar men när jag fick besked om att nu är det klart hoppade jag i skorna och tog på ytterkläderna. Nu blev det tyvärr lite mer väntan, inte hade min fru förberett med några skor som det bara var att hoppa i som jag gjort, men hon jobbade på så vi kom iväg.

När vi kom fram hade närmaste granne kommit före oss och verkade ha det rätt så slitsamt, vi pratade lite med dom och gick sedan in på vår altan. Vilken vacker syn, hela altangolvet var snöfritt, för bara ett par veckor sedan var det nästan en meter snö över hela altanen.

Vi plockade fram solstolar och började med fikat, vad gott det är med mjölkchoklad, kanske mycket beroende på att det numera är en sällan drucken dryck hos oss. Solen vräkte ned över oss så vi satte oss i "skaffa solbrännaställning", gud så skönt! Tyvärr vet jag inte om det var skönt hela tiden, jag somnade och då är man ju liksom borta men när jag vaknade var det fortfarande skönt.

Vi hade lite grejor planerade till eftermiddagen så vi åkte hem innan solen gick ned, det kanske var synd men vi blev bjudna på våfflor av Pia så det blev bra i alla fall.

En skön söndag, i dag är det också sol som vi ska försöka dra nytta av, det är en bra tid i Norrbotten nu med strålande sol, några plusgrader och massor av snö. Hur kan någon välja att bo någon annanstans?

Hans, inte så brun än.

Inga kommentarer: