torsdag 8 april 2010

Surväder.

Bergnäsbron i dis.

I dag tog jag min nästan dagliga promenad i ett väder som var, i alla fall på våra breddgrader, ovanligt fuktigt. Diset, dimman eller det kanske var molnen låg ända nere vid fotknölarna, det kändes nästan som om jag vadade fram i ett molnlandskap. När jag sedan fått upp farten bildades det virvlar efter mig. En fördel var det med survädret, det gick lätt att andas, inte för att jag har några andningsbekymmer men jag vet att när jag gått en bit tänkte jag "vad det känns lätt att andas" av det drar jag slutsatsen att det gick lättare än normalt.

Jag hittade i alla fall hem, där stod min fru och lagade lunch så det var bara att sätta sig vid dukat bord, hon är som gullig.

Som ni ser försöker jag desperat hitta på nånting att skriva om men jag måste nog ge upp, min hjärna går på lågvarv så det virvlar inte runt alltför mycket därinne, till råga på eländet går inte texten i det här förb. programmet att justera så den blir som jag vill, så jag ger upp.

Hans, lite låg i dag.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Har du blivit sur...som vädret? Ja, det kan påverka dig en hel del... Här blir jag mest sur på - Mamma!!! Mamma!!! Hjälp till då! Jag vill...osv...
Ingen rast, ingen ro... :)
Extrakram idag då!E.