lördag 28 maj 2011

En dålig dag.

Min fru läser.


Alla dagar är inte jättebra, jag har haft en dag som inte gjort någon, eller i alla fall inte mig själv glad åt. När jag vaknade var allt frid och fröjd, jag kände mig nöjd med natten, hade drömt trevliga drömmar, sovit lagomt länge, vaknade pigg och steg upp och kokade kaffe, bjöd min fru kaffe på säng vilket vi gjort varje lördag och söndag så länge vi känt varandra, hon var inte van med att dricka kaffe i sängen när vi träffades så första tiden fick jag tvinga henne att ligga kvar medan jag kokade kaffe.

Hon är lättlärd så efter ett tag tyckte hon nog att det var en bra vana. Det var okej i dag också men sedan började det kärva till sig, vi brukar ha långa trevliga morgnar i sängen på helgerna men i dag blev det inte så, mitt fel, vi steg upp efter kaffet och det blev inget morgonmys.

Fram på dagen åkte vi till Blomsterlandet, en affär som säljer, med hänvisning till namnet inte helt överraskande, blommor, där köpte jag en blomma till mina föräldras grav och tillsammans köpte vi en blomma som vi ska ge bort i morgon.

Efter det har vi varit hemma och vilat lite, fikat lite, och ätit middag, den var god, och nu sitter jag här och min fru sitter och läser en bok samtidigt som hon ser på TV. Jag vet inte, jag tycker det har varit en rätt så händelselös dag, vad tycker ni? Är ni van med mer aktion?

Det som nu återstår är att se på TV och gå till sängs, sedan får man se om där händer nåt spännande, hoppas man får en mardröm där man själv får vara hjälte, det händer nog inte i verkliga livet.

Hans, som efter snart 75 år är lite blasé på livet.

Inga kommentarer: