onsdag 11 maj 2011

Jag lider.

Sjukling!

Jag har drabbats av en våldsam vårförkylning! Det är inte kul, mina ögon är simmiga, jag hostar, kraxar som en korp och det rinner ur näsan hela tiden, en näsa som numera är röd och svullen och som jag vid fotograferingen försökt täta lite diskret eftersom jag inte tror att snorränder gör sig på bild.Till råga på eländet fryser jag också, därav vinterklädseln.

Det hela började i går morse men jag tog för givet att det kanske rörde sig om några timmar, i värsta fall en dag, så i morse klev jag ur sängen med nyfött mod och en glad uppsyn men redan efter några steg upptäckte jag att förkylningen var långt ifrån över, snarare hade den i nattens mörker klöst sig fast i min kropp med än större beslutsamhet.

Jag måste säga att detta var en chock, jag...av alla människor drabbas av en tvådagarsförkylning! Visst är det sjukt, ja sjukt är det ju att vara sjuk, men jag menar "jag", det finns ju runt nio miljoner till att välja på. Det är ingen ordning på bacillerna nu för tiden.

Jag har emellertid bestämt mig för att nu får det vara slut på dumheterna, i morgon när jag kliver ur sängen är jag frisk! Det blir skönt, jag ser redan fram emot det.

Hans, som hoppas vakna i morrgon med klarblåa ögon och fri passage i näsa och hals.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Nå, är du frisk idag?

Annars får du väl säga till på skarpen! :)
Krya på dig!
Kram E.