söndag 1 maj 2011

MC.

Motorcykel?


Ja då har man sett några hundra motorcyklar, i dag var den årliga motorcykelträffen, jag är dåligt uppdaterad, vet inte vad träffen kallas, vet inte hur dom kör, vet inte hur många det var, vet inte var slutmålet är. Men av en tillfällighet fick jag veta att det var något på gång med en massa motorcyklar nere i södra hamn, dom skulle köra därifrån vid kl. tolv och enligt uppgift avsluta det hela i Piteå. Allt detta var hörsägen och dessutom lyssnade jag inte så noga.

På söndag morgon poppade dessa ofullständiga uppgifter upp i mitt huvud så jag sa till min fru att jag ska gå och titta på en massa motorcyklar, "var då" frågade hon, "jag vet inte" sa jag men jag tror det är södra hamn som gäller. Så jag tog på mig kepsen och gick ut, redan i trapphuset hörde jag mullret av motorcycklar, när jag kom ut såg jag dom också, fast på ett par hundra meters håll så det var inga detaljer men jag gick mot dom så det blev närmare och närmare, Klockan var inte tolv så jag hade fel tid men det brydde sig inte dom om, dom bara körde på så det var tur det var många annars hade jag missat allt, men jag är nöjd, jag såg nog några hundra och det räckte.

Det var många modeller både på cycklar och förare så visst var det sevärt men det blåste kallt så jag var nöjd när dom sista passerade så jag fick gå hem.

Hans, som kanske drömmer om motorcyklar till natten.

Inga kommentarer: