lördag 30 april 2011

Zorro.

Sovande hustru.


Jag vet inte om ni lagt märke till det men det börjar bli ljust om morgnarna, jag blev varsle det på ett handfast sätt en morgon för någon dag sedan när jag vaknade. Min fru tycker inte om att det är ljust när hon ska sova därför har hon en Zorromask men utan hål för ögonen, det har ju varit mörkt hitintills men som sagt nu börjar det ljusna.

En morgon när jag vaknade från min djupa sömn och slog upp mina himmelsblå så tittade jag rakt in i en svart mask, yrvaken som jag var så var det en mindre chock, om jag ska vara ärlig så höll jag på att hoppa ur sängen, som tur var vaknade jag till lite mer och kände igen min fru på hennes hemtrevliga snusande så jag lugnade ner mig.

Efteråt har jag tänkt på vilka faror man utsätter sig för i livet, till och med när man vaknar efter en natts sömn, om inte jag fått nerverna under kontroll och hoppat ur sängen skulle jag förmodligen kört huvudet genom en garderobsdörr som så att säga ligger i hoppriktningen. Av smällen skulle säkert min fru vaknat och ni kan ju tänker er hennes chock av den syn hon skulle möts av med mig på alla fyra med huvudet i garderoben.

Hans, som har ett spännande liv.

Inga kommentarer: