onsdag 20 april 2011

Byxparad.

Här hänger byxor på tork?


Är det någon som vet varför det hänger en massa byxor på ett snöre över Storgatan i Luleå? Första gången jag såg det tänkte jag att det var någon som haft stortvätt och tyckt att det skulle vara vitsigt att hänga stortvätten över Storgatan. Men efter att ha funderat ett tag så tänkte jag att så mycket besvär kan ingen göra sig för en sådan långsökt rolighet.

Då kvarstår frågan, varför har det gjorts? Sedan nästa fråga, hur i hela friden har man burit sig åt? Jag förstår att det finns tillräckligt långa stegar och jag förstår att det alltid finns någon som är villig att stå längst ned och hålla i stegen, men jag kan inte tänka mig att man får någon att klättra upp.

Därför en fråga: vet någon varför och hur man burit sig åt så meddela mig så sover jag bättre på nätterna.

Hans, som inte skulle klättra upp.

Inga kommentarer: