söndag 3 april 2011

Planer för plantor.

Plantor.


Nu har min fru fått vårkänslor! Det är inget som jag drar nytta av även om jag förstår vad alla snuskhummrar tänker, det är faktiskt tvärtom, hon har mindre tid för mig på grund av alla frön som ska petas ned och sedermera pysslas om när dom grott. Jag tycker hon är duktig, själv har jag också satt frön en gång i tiden men jag har blivit så lat så det är tur att jag har en fru annars skulle det bli blomfritt på kolonilotten.

I dag har vi möte i kolonilottoföreningen, det börjar röra på sig, vi ska närvara, man måste ju ha koll på vad som händer för om knappt två månader så är vi där och börjar peta i jorden, men det är klart tre månader senare fryser allt bort så man kanske skulle fundera på om det är lönt att sätta nånting.

Det var dumt tänkt, tro om jag lider av en depression i dag, nä så illa är det inte jag tänker bara för långt fram i tiden, alla faser i det här med odling har ju sina goda och mindre goda sidor men jag tycker nog att dom goda överväger, det är kul att  pyssla med växtlighet.

Hans, som inte bloggat på snart en vecka p.g.a. tidsbrist, det är stressigt att vara pensionär.


Inga kommentarer: