lördag 9 april 2011

Cykelpremiär.

Bildbevis.


För första gången i år fick cykeln göra lite nytta, vi bestämde oss för att cykla till kolonilotten i dag. Anledningen till att det blev så var att det dels var på tiden att både vi och cyklarna fick lite motion, dels var det solen som lyste från en molnfri himmel, sedan kände vi för att cykla och eftersom vi inte i alla fall ännu är satta under förmyndare så var det bara att dra iväg.

Cyklarna som stått varmt och torrt i cykelförrådet hela vintern var liksom beredda, lite frisk luft i däcken, på med hjälmen och iväg. Vi brukar inte följas på transportsträckor (bara när vi promenadcyklar) anledningen är att min fru känner sig stressad om hon ska hänga med mig. Följdaktligen åkte jag iväg först, det var skönt att cykla, jag hade medvind så det gick liksom av sej själv.

Det var skönt på kolonilotten eller rättare sagt på altanen där solen gassade så man fick börja knäppa upp och ta av. Efter ett tag var det dags att cykla hem, då var det motvind, farten hem blev något lägre, och betydligt jobbigare, när jag tog stigningen upp mot Malmuddsviadukten kändes benen lite som kokta makaroner innan det blev nedåt igen, men då var jag nästan hemma så jag klarade det. Strax efteråt dök min fru upp så hon klarade också motvinden.

Hans, som planerar att cykla fler gånger i år.


1 kommentar:

Elisabeth sa...

Hurtigt far!! :)
Kram