torsdag 7 april 2011

Kollonilotten.

Kolonistugan.


Nu börjar vi längta till kolonilotten, vi har nyligen varit där för att vattna blommorna, nä nu får ni skärpa er, vi har inga blommor ute i trädgårdslandet, men inne i stugan har vi fullt med övervintrade krukväxter, mest pelargonior, där har vi förvarat våra pelargonier i flera år nu, dom trivs bra i stugan.

Vi håller en temperatur på cirka åtta grader hela vintern inne i stugan och det räcker till inte bara för pelargonier utan en del fuchsior och någon annan växt som jag inte minns namnet på just nu. Vi åker ut dit någon gång i månaden för att kolla läget, det är inte så mycket att göra där, dom dricker inte så mycket vatten vintertid, men nu när vårsolen börjar lysa in genom fönstren behöver krukväxterna vatten oftare.

Min plan för i dag var att jag skulle cykla ut till kolonilotten och pyssla lite grand med saker som beöver göras, då menar jag inte att jag ska börja gräva i blombänkar och trädgårdsland, men det finns annat att göra, sedan är det en annan sak, jag behöver inte så mycket jobb så är jag nöjd nu för tiden.

Men dom planerna sket sig så att säga, jag kollade ut genom köksfönstret så fort jag vaknat och skippade cykelfärden direkt, det var faktiskt glashalt på gatan vid sjutiden, nu vet jag att det inte varit så hela dagen men tillräckligt länge för att min längtan efter en cykelfärd skulle dö ut. Men man får inte ge upp snart blir det vår på riktigt.

Hans, som optimistiskt pumpat cykeln.


Inga kommentarer: