onsdag 6 april 2011

Dåligt sparkföre.

Skitväder.


Snacka om planer som går fel, i går var vi till kolonilotten för att kolla läget, det var ett fantastiskt väder, solen gassade från en molnfri himmel, det var nästan sommarvärme på altanen till kolonistugan, nästintill att sola med bar överkropp men inte riktigt. Vi stannade inte så länge, jag minns inte varför men det var något om att "vi har inte tid", hur kommer det sig att i och med att man blev pensionär tog all tid slut, beror det på att man rör sig så långsamt eller planerar man för mycket, inte vet jag men jag röstar på det första.

I alla fall så bestämde jag då att i morgon som är nu i dag då skulle jag plocka fram cykeln och cykla ut till lotten och sedan stanna i solen så länge det kändes skönt. Man kan väl säga att det blev ridåfall när jag tittade ut i morse, helmulet, snöblandat regn och ett före på gatan som inte lockar till cykling precis, så det blir ändrade planer, jag kan om jag får arbetslust göra nåt nyttigt här inne och medan jag väntar på att arbetslusten ska dyka upp så sitter jag här och bloggar.

Min fru är konkretare i sina planer, hon har just klivit ur duschen så hon ser väldigt ren ut, om någon timme ska hon till tvättstugan och tvätta alla våra smutsiga kläder och det lär ta en stund, efter det har jag inte kollat upp vad som ska hända men det finns säkert något på gång, hon är liksom mer strukturerad än jag.

Nu börjar jag bli lite trött i pekfingrarna så det får vara bra för ett tag.

Hans, som är glad att jag inte måste gå ut.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Så var det här igår. Måndag var strålande, så jag planerade glatt för engelsklektion utomhus... Ridå! Igår (och idag också för all del) var det precis som hos er. Mulet och regn. Skitväder.

Tur att jag hade gjort en "fult-väder"-planering också. Man har väl lärt sig lite genom åren... :)

Kram E.