torsdag 21 april 2011

Krokus.

En nyutslagen Krokus.


Ja så har den slagit ut den första krokusen på kolonilotten, om några dagar är dom nog fler, jag blev lite överraskad när jag kom dit i dag och upptäckte den, jag vet att dom är tidiga men för en vecka sedan var det snö där den blommar. Det var en himla tur att den inte kom på att den skulle blomma då, det hade varit tråkigt att missa den första, och man går ju inte och skottar bort snön för att kolla om det blommar under den.

Om någon undrar varför jag skriver med gul färg så är det för att det är Påsk så klart, det borde ni fattat så hade ni sluppit att undra. Om någon nu tycker att det är en ovanligt ful gul färg så håller jag med, den är ful, men alla andra är jusare och då syns dom ju sämre än den här, och jag vill inte att någon ska missa mina visdomsord.

Bara så ni vet min kroppstatus så är jag ovanligt ren och nybadad, jag har nämligen varit och badat bastu med några andra gaggiga gubbar, det är minsann inte så roligt men man blir ju ren och dessutom får man dricka starköl, det kan man ju inte sitta och hinka i sig utan vidare, men i bastun går det bra.

Hans, som önskar alla som läser det här en Glad Påsk. 


1 kommentar:

Elisabeth sa...

Glad påsk! Vi tog en fredagsgrogg och konstaterade att det var länge sedan! Gott!
Kram E.