lördag 23 april 2011

En vårdag.

Krokus igen.


Det kanske finns en och annan som tycker att jag är tjatig om krokusar, det finns ju inga andra blommer som blommar på kolonilotten den här årstiden, dessutom är det ju där vi är varje dag som det är vackert väder. Och det har det varit i dag för att inte säga gudomligt väder, solen har lyst från en molnfri himmel hela dagen.

Vi cyklade till kolonilotten vid tiotiden, oj vad skönt. Först gjorde vi lite nytta, plockade bort gamla vissnade fjolårsväxter bland annat vilket gör att rabatterna ser mycket prydligare ut, efter det var det fika och lite småplock och sedan satte vi oss i var sin solstol och solade en timme, det var så varmt att man kunnat sitta naken om man velat. Min fru hade trosor på sig, bland annat är det bäst jag skriver, hon hade dessutom jeans, strumpor och en tröja. Jag hade ungefär samma klädsel förutom trosorna, jag körde med ett par gamla kalsonger.

Som ni ser var vi anständigt klädda, det är inte så svårt nu för tiden, man vill ju inte visa upp sin på grund av skrynklor russinliknande kropp. Visst är det grymt, enda valet att behålla en slät kropp, fri från skrynklor är ju att äta mer och mer, det borde finnas en uträkning på hur mycket man ska äta i förhållande till sin ålder för att inte bli skrynklig.

Detta för ju i och för sig med tiden med sig andra besvär som att man inte kan gå in genom ytterdörren utan att få skavsår på båda höfterna. Det vete f-n om jag inte väljer skrynklet.

Nu har vi cyklat hem och jag sitter här och skriver medan min fru pysslar med middagsbestyr i köket, visst ät det mysigt när man hör sin frun pyssla medan man själv  håller på med andra viktiga saker som man gillar att hålla på med. Efter en stund kan man gå in till ett dukat bord och äta sig mätt, det är inte alla som har det så bra, en del stackare får laga maten själv.

Hans, som just nu lever i en rosenskimrande vardag.

Inga kommentarer: