onsdag 27 april 2011

Solen lyser.

Innergården där vi bor.


Vi steg upp i morse till en ny strålande, solig dag, jag fick en idé som jag förmedlade till min fru, tänk om vi skulle gå ut och springa nakna i solen bara för att få lite sol på oss. Min fru skrattade åt förslaget, faktiskt skrattade hon onödigt mycket, men så där är det, även om man är seriös så kan man bli utskrattad. Nu blev det inget spring i alla fall, jag tittade ut och fick se snödrivorna som ligger kvar vilket gjorde att jag blev mindre intresserad av spring i solen.

Jag är nyklippt! Tog en snabb promenad till närmaste frisör, den som hade tid med mig har aldrig klippt mig förut men jag tänkte att han har säkert klippt andra gamla gubbar och det är väl inte så stor skillnad från gubbe till gubbe. Han frågade om jag ville ha kort i nacken och vid öronen, ja tack sa jag men då visste jag inte att mina öron tydligen möttes mitt på huvudet, så kortklippt över hela huvudet har jag aldrig varit sedan jag var snaggad i sextonårsåldern.

Det är lite spännande att gå till frisören nu för tiden, jag tar av glasögonen när jag ska bli klippt sedan är allt dimmigt till dess jag är klar och då är det liksom försent att protestera. Nu vet jag inte om jag skulle ha protesterat i alla fall, det är ju bra om det är kort då behöver man inte gå så ofta, jag tror den här klippningen duger bra över midsommar också.

Nu ska vi strax cykla till kolonilotten så vi får dagens motion.

Hans, nyklippt och snart nymotionerad också.

Inga kommentarer: