lördag 14 maj 2011

Sjukdomsbilden.

Nästan återställd.


Efter att nästan hela veckan ha befunnit mig med ena foten i dödsriket står jag åter med båda fötterna på jorden, det känns liksom stabilare. Jag är inte helt fri från förkylningen som var den aggresivaste jag upplevt i mannaminne, nu är det mitt mannaminne vi pratar om och det är inte så långt, luckorna i minnet ökar.

Jag har känt sedan i går hur krafterna återvänder, (se bild) man märker hur musklerna sväller upp, snart är jag lika muskulös som jag var i förra veckan. Nu ska jag inte skriva mer om sjukdom och elände, det finns  betydligt roliga saker.

Denna inifrån sett härliga morgon(det är kyligare än det ser ut) klev vi upp och upptäckte att vi fått in små svarta myror i lägenheten, vi har sett någon enstaka på altanen tidigare men i nattens mörker har dom tydligen gjort en större invasion.
Det blev myrjakt, det borde ha filmats men som tur är så gjordes inte det, tänk er själva, ett halvnaket, äldre, lönnfett par krypa omkring på alla fyra och döda myror(till att börja med bar jag ut dom men jag såg några som direkt kom in igen och då blev jag arg och den stora jakten började) efter ett tag kom vi på att detta var ett primitivt sätt att bekämpa inkräktarna så då tog vi till dammsugaren.

När vi inte såg fler myror drack vi kaffe och diskuterade hur jaktlyckan varit.

Hans, ännu upphetsad efter den stora myrjakten.

Inga kommentarer: