tisdag 24 maj 2011

Blommor på stan.

Blomlåda på Storgatan.

Nu har Luleå kommun placerat ut blomlådor på stan, jag tycker dom är jättefina, det syns att det inte är vilket klåfinger som helst som har planterat dom. Jag tycker det är tufft att placera ut dom nu, det kan ju komma en frostnatt när som helst så även om dom satt tåliga blommor i lådorna så finns det en risk att en del fryser bort.

Vi har också blomlådor på gång men jag bär dom ut och in fortfarande, men det är klart vi har inte samma resurser som kommunen, för oss vore det slut med blommor för den här sommaren om det vi planterat fryser bort. Men om två veckor då blir dom kvar ute.

I går snyggade jag till jordgubbslandet på kolonilotten, det blir att rensa bort en del, flytta en del plantor så det är väl ett bevis på att man har lite tumme med vår herre att jag knapp hann komma in efter planteringarna så började det regna och höll på ett bra tag. Det är bra att ha support liksom lodrätt ibland.

Nu ska vi snart åka ut till hemmanet på trehundra kvadratmeter och påta lite grann i jorden.

Hans, som snart har inte gröna men jordiga fingrar.

Inga kommentarer: