måndag 30 maj 2011

Julrosor.

Julrosen blommar!


Vi har två julrosor, vi har tidigare haft båda två i lägenheten och till jul blommade båda. Nu har vi dom på kolonilotten, det är ju inga blommor som tål sol och värme så dom brukar få stå i skuggan utomhus varje sommar vilket dom hitintills har mått mycket bra av, innan frosten på hösten tar vi hem dom till vårt inglasade uterum i lägenheten och då brukar dom blomma.

Nu har den ena av någon anledning kuggat om och blommar nu! Jag försökte säga till den när den fick blomknoppar att "vad är det med dej, är du inte riktigt klok", jag märkte inte att den tog någon notis om den anmärkningen utan nu har blommorna börjat slå ut. Det är ju bra på sätt och vis, dom är väldigt vackra men hur blir det till jul? Dom kan inte blomma året om ,tror jag, eller kan dom? Är det någon som vet så hör av er, om det är så, så ska jag sluta bråka på dom.

I dag har vi fått uppleva en solig dag som förutom nordanvinden varit jätteskön. Jag cyklade till kolonilotten i morse, det är skönt vara där tidigt medan grannarna ligger hemma och sover, inte för att jag har något emot grannarna på kolonilotten, dom är trevliga, en del till och med nästan gulliga, men det blir mer gjort när man är ensam.

Min fru bidrog med att inte heller vara där till att börja med, men hon är definitivt gullig för hon kom med lunch just när jag började bli hungrig. Sedan satt vi i hammocken och käkade, det är ett bra ställe att äta på man kan liksom gunga ned maten och det tror jag den mår bra av.

Nu känns det skönt att efter en arbetsfylld dag få vila upp sig så man orkar sova till natten.

Hans, som tror att det skulle vara mindre slitsamt och mycket tråkigare att inte ha en kolonilott.


Inga kommentarer: