fredag 17 juni 2011

Cykelturer.

Cykelvägen till kolonilotten.


Nu har det varit fint väder flera dagar efter varandra och det betyder ju saker, bland annat att jag har bränt mig så att jag nu när det har blivit riktigt varmt är tvungen att gå klädd i jeans och långärmad skjorta, dessutom är det ett ständigt vattnande på kolonilottens odlingar, dom är i och för sig inte så stora men nog kräver dom vatten i alla fall.

Ett elände till orsakat av det vackra vädret, vi har bestämt att vi ska cykla till lotten när väderleken så medger, det är ett evigt cyklande varenda dag, nästan en och en halv mil (tur och retur) varje dag. Räknas det som cykling om man skaffar sig en moppe? Tänk att få slippa trampa, men benmuskler får man, jag är snart tvungen att börja med ballongbyxor för att inte spräcka byxbenen.

På tal om nåt roligare, guud vad det växer, man ser nästan varje dag att det är dax att klippa gräset, nu slant jag på tangenterna igen, jag skulle ju sluta gnälla och vara positiv. Det är kul när det växer och okul när det inte gör det, som exempelvis våran potatisodling, blasten har inte kommit upp än!

Jag har lagt ner ett väldigt arbete på vårt potatisland, hur det ser ut ska jag inte avslöja, då kanske någon skrattar på sig men jag har lagt ner en hel del arbete på "landet". För tre veckor sedan satte jag sju potatisar! Jag hade inte plats för fler,
men eftersom vi just köpt mandelpotatis på Konsum när "landet" var klart offrade jag sju stycken, (vi får äta makaroner i stället någon dag), men sedan jag grävt ned dom har jag inte sett ett spår av dom.

Hans som just upptäckt att min bana som potatisodlare kommer att bli ifrågasatt.

Inga kommentarer: