söndag 26 juni 2011

Midsommarafton.

Midsommarstång på gång.


Midsommaraftonen på morgonen gick jag ut på stan, mitt mål var att fotografera en midsommarstång, eller som den heter i södra sverige en majstång, om någon trodde det så har det ingenting att göra med månaden maj, det är så att maj har att göra med att det gammalt tillbaka hette det att maja när man kläddde midsommarstången.

I alla fall tänkte jag att säkraste stället att få se en "majstång" var på Gultsaudden så dit gick mina fötter och jag följde med, inte fanns det någon midsommarstång där, men den var på gång, det var bara några meter som fattades, midsommarstångsfabrikatörerna syntes inte ett spår av förutom en halvgjord midsommarstång, (enligt bild), plus att det stojades en hel del från cafeet en bit därifrån, dom hade tydligen rast.

Jag gick hemåt, inte det minsta midsommaraktivitet så långt ögat såg, för undvikande av missförstånd ser jag väldigt bra, i och för sig med glasögon men jag missar ingenting. Sedan var vi hemma hela kvällen, såg på TV och hade det rätt så mysigt, min fru var vänlig och det var jag också.

Efter teven gick vi till sängs, jag kysste min fru godnatt så intensivt så vi somnade båda två och sov till mogonen.

Hans, nöjd midsommaraftonsfirare.




Inga kommentarer: